
Ako funguje ultrazvukový aroma difuzér?
Vaša značka je zameraná na konkrétny účel a je založená na vlastnom príbehu. Chcete u svojich zákazníkov vyvolať špecifické emócie a vôňa sa môže stať neoddeliteľnou súčasťou vašej spoločnosti, evokuje príjemné pocity a vytvára spomienky, poskytuje relaxáciu, bezpečie alebo povzbudenie – v závislosti od zamýšľaného účelu. Vôňa môže zákazníkovi poskytnúť pocit uvoľnenia, ako doma, alebo luxusu, ako v 5-hviezdičkovom hoteli. Starostlivo vybraná vôňa môže dosiahnuť požadovaný účinok.
Čo je aromamarketing?
Aromamarketing je moderná forma marketingu, ktorá ovplyvňuje naše podvedomie. Vôňa preniká do mozgu a vytvára spomienky, emócie a asociácie. Má tiež relaxačný a stimulujúci účinok. Jeho cieľom je vedome a kontrolovane využívať čuch a vytvárať pozitívnu a mimoriadnu atmosféru, ktorá má hlboký vplyv na rozhodnutia zákazníkov o kúpe, využívanie danej služby a formovanie názorov na značku alebo produkt.
Arómy dodávajú priestoru jedinečný charakter a vyjadrujú jeho prestíž, vytvárajú pocit zastavenia času, uvoľňujú stres alebo povzbudzujú. Kvalifikovaný aromaterapeut vyberie špecifickú vôňu prispôsobenú preferenciám klienta a požadovanému účinku.
Ako funguje marketing vôní?
Starostlivo vybraná aróma sa stáva neoddeliteľnou súčasťou značky a pomáha dosiahnuť jej zamýšľaný účinok. Predtým populárne marketingové nástroje už nie sú také účinné ako kedysi, pretože zákazníci sú bombardovaní rovnakými propagačnými a zľavovými ponukami. V súčasnosti by sa mala venovať väčšia pozornosť emóciám a pocitom potenciálnych kupcov našich produktov alebo služieb. Prieskum zákazníkov ukazuje, že to nie sú propagačné akcie, ktoré ich povzbudzujú k návšteve konkrétneho miesta, ale jeho atmosféra, jedinečnosť a odlišnosť.
Vôňa môže ovplyvniť podvedomie človeka. Náš mimoriadny čuch sa aktivuje s každým vdýchnutím a robíme to až 20 000-krát denne! Vôňa ovplyvňuje to, ako vnímame svet, a dokonca aj to, ako vnímame nového človeka. Marketing vôní usmerňuje pocity a priraďuje im význam v našich životoch. To vytvára množstvo výhod – môže zvýšiť produktivitu zamestnancov, uvoľnenie potenciálnych zákazníkov a povzbudiť k častejším alebo dlhším návštevám, čo vedie k zvýšeniu ziskov a zlepšeniu imidžu značky.
Aké reakcie vyvoláva vôňa u ľudí?
Čuch je navrhnutý tak, aby nezávisle detekoval vône a priraďoval im vhodné reakcie. Vône silne ovplyvňujú emocionálnu pamäť a ukladajú sa do dlhodobej pamäte, čo im umožňuje vyvolávať spomienky. Jedinečná poloha čuchového systému, vedľa hipokampu a limbického systému, ovplyvňuje ľudskú pamäť a emócie. Tieto emócie robia marketing vôní skutočne efektívnym a čoraz populárnejším. Časté návštevy miesta s rovnakou vôňou sa vryjú do pamäte, vytvárajú pozitívne spomienky a vedú k návratu zákazníkov.
Určité množstvo opakovania, teda opakované návštevy tej istej voňavej miestnosti, vedie k upevneniu a posilneniu pozitívnych asociácií. Odtiaľ sa človek môže ľahko stať pravidelným a verným zákazníkom.
Účinnosť aróma marketingu
Vôňový marketing má mnoho výhod a môžete očakávať značnú návratnosť investícií. Podľa výskumu môžete po implementácii vôňového marketingu očakávať:
-
20 % – zvýšenie spokojnosti zákazníkov
-
75 % – toľko emócií počas dňa vyvolávajú vône
-
11 % – denný nárast tržieb v maloobchodných predajniach
-
8 % – zlepšenie skóre spokojnosti s kvalitou jedla – bez akýchkoľvek zmien v podávanom jedle
-
40 % – o toľko sa nám môže zlepšiť nálada vďaka správnej vôni
Aký vplyv bude mať vôňa na vaše podnikanie?
Maskovanie nepríjemných pachov – pomocou starostlivo vybraného oleja, ktorý vyvolá reakciu a spojí sa s nepríjemným zápachom vo vzduchu, odstránime nepríjemné pachy.
Vôňa interiéru – Vôňa je silný komunikačný nástroj, ktorý vám umožňuje osloviť zákazníkov bez použitia slov. Prostredníctvom vône dokážeme vytvoriť priestor, ktorý vyvoláva špecifické emócie.
Vôňový marketing dokáže inovatívnym spôsobom stimulovať zmysly. Má priamy vplyv na čuch, ktorý určuje našu náladu a vyvoláva špecifické emócie.
Priradenie špecifickej vône k značke – olfaktorický branding zahŕňa vytvorenie charakteristickej vône, ktorá sa spája s konkrétnou značkou. Spojenie jedinečnej vône so značkou vytvára silné puto so spotrebiteľom a stáva sa jej identitou.
Výhody používania aromamarketingu
-
odlíšenie od konkurencie
-
zvýšené pohodlie zákazníkov
-
viac zákazníkov
-
Zákazníci sa s väčšou pravdepodobnosťou vrátia
-
vôňa umocňuje pocit luxusu
-
čas strávený zákazníkom v obchode sa zvyšuje
-
Vďaka arómam je hodnota produktov vyššia
-
miesto sa stáva sofistikovanejším a elegantnejším
Vplyv aromamarketingu na správanie zákazníkov
-
Zvýšená motivácia k nákupu
-
predĺženie času stráveného v danej miestnosti
-
zvýšená pravdepodobnosť ďalšieho nákupu
-
väčšia ochota hovoriť s predajcom
Zvyšovanie predaja pomocou aróma marketingu
Používaním vôňového marketingu zlepšujeme vnímanie značky a povzbudzujeme zákazníkov k častejším návštevám. Používaním špecifických vôní sa zákazníci môžu nevedome rozhodnúť o kúpe produktu alebo služby. Prostredníctvom vône priamo alebo nepriamo povzbudzujeme zákazníkov k kúpe produktu, čím povzbudzujeme opakované návštevy a spájame značku s danou arómou. Stojí za zmienku, že vône pomáhajú zákazníkom oveľa rýchlejšie sa rozhodovať o kúpe.
Kde sa používa aromamarketing?
V skutočnosti by sa akýkoľvek priestor dal ozdobiť starostlivo vybranou vôňou, ktorá by vyvolala špecifické emócie. Aromamarketing je obzvlášť účinný v obchodoch s oblečením, kancelárskych budovách, kúpeľoch, klinikách estetickej medicíny, kaderníckych a kozmetických salónoch, lekárskych a zubných ordináciách, fitness a jogových kluboch, ako aj v hoteloch a penziónoch, kde si môžete vychutnať morský vánok alebo vôňu lesa bez toho, aby ste opustili svoju izbu. V skutočnosti sa aromamarketing dá uplatniť v akomkoľvek priestore, ktorého cieľom je starať sa o ľudí, navodiť im dobrý pocit a ovplyvniť ich emócie a rozhodnutia.